Volgers

dinsdag 10 juli 2018

Memory kaartjes

Hallo lezers,

Vorige week had ik het er al over dat ik een verjaardagskalender wilde maken met de memory kaartjes.

Het begin is gemaakt, de rolodex is besteld nu geduld hebben.



De mal is van Bella Lulu 3002/0001.
Ik heb deze uitgedraaid uit aquarel papier van de Action.
Deze toen bewerkt met Oxide inkt en Distress inkt, verschillende Dutch Doobadoo masks gebruikt.
De kalender stempel is van Joy!Crafts 6410/0011.
Nog texture stempels gebruikt van Marianne Design MM/1622.

Met een zwarte fineliner hier en daar wat gedoodeld en extra lijntjes gezet, zo ook met wit.

Als extra een lintje van Craft Sensations en een leuke plak ornamentje wat ook van de Action komt.


Deze op dezelfde wijze gedaan, en wat andere kleurtjes en masks gebruikt maar wel alles van dezelfde merk.
En rechts bovenin twee studs geplakt ook afkomstig van de Action.


Omdat ik een mask heb gebruikt met een vlinder vond ik het ook leuk om een vlinderstans uit te draaien met een meeldraadje erachter is dit kaartje voor maart ook weer erg leuk.


Alle achterzijdes zien er zo uit. En ik maak extra kaartjes die aan beide zijdes zo eruit komen te zien.
Want dan heb ik iets meer ruimte om de verjaardagen op te schrijven.

Dit is gemaakt van printpapier, wel wat steviger..160 grams van Clairefontaine.
Dit soort papier gebruik ik ook voor albums te maken..heb dit ooit eens als tip gekregen van de ScrapQueen. Ze zijn er in allerlei kleuren.
De kleur wat ik hier gebruik is Caramel.

Ik heb eerst van wit cardstock de memorydex mal uitgedraaid en daarna twee keer van dit printpapier.
Waarom? Nou dan is je kaartje net iets steviger.
De stempel die ik hierop gebruikt heb is van Craft Emotions 130501/1700 stippels.

Ik wilde iets hebben lijntjes ofzo om mooi recht op te kunnen schrijven...en dat gaat nu deze stempel zo perfect en totaal niet overheersend als echte lijntjes.
Ben er zeer tevreden over.

Nu op naar de volgende maanden. 
En wat ik ook nog wel zal doen is dat er nog leuke kaartjes van deze mal er tussendoor ingezet worden. Want zo'n rolodex zit niet zomaar vol.
Twijfel nog om er ook de adressen nog bij te doen...maar dat zal ik zien wanneer het straks in de rolodex zit.


Groetjes,

Elly


fb pagina: CreaEl



Geen opmerkingen:

Een reactie posten