Volgers

maandag 8 juni 2020

Roos...

Goedemorgen,

bij Vintage and More loopt de challenge gebruik oude materialen op je creatie.


De basis is een hele oude mal van Boekenvoordeel, echt 1 van mijn allereeste mallen.
Ben er ook totaal niet weg van, dus pak hem daarom ook nooit meer.



Afbeelding met de pioenroos is ook een oudje, deze zit al geruime tijd in mijn plaatjesboek.
Het randje rondom is van Joy!Crafts 6002/1285. 
Ik inkt altijd af met Walnut Stain.
Bij de basismal heb ik paarse distress inkt gebruikt Seedles Preserves.


De rolroosjes, die zijn ook al heel oud, heb die echt vaak gebruikt.
Nu ook zelden nog, terwijl ze nog zo leuk zijn.
Design papier komt uit mijn restjes bak, deze is van Craft Sensations, en ook al oud.


Blaadjes zijn van Joy!Crafts 6002/0384.
En met de Olba tang een mini vlindertje geponst.

Manlief was aan het klussen in de achtertuin..ik liep telkens op en neer, van zolder naar buiten.
Kon niet zoveel doen, maar wel af en toe iets opruimen.
Tijdens de oude planken verwijderen, liep hij tegen een hommel nest aan.
Daar schrok hij nogal van.

Heeft geprobeerd die weg te halen, en naderhand cement over gestort.
Veel kon hij toen niet meer doen, want ze kwamen hun nest weer opzoeken.

Dan as weekeinde er weer mee verder, want het is best veel werk nog..



Zoals je ziet ziet het er erg slecht uit, nu gaan we...sorry mijn man kunststof planken er leggen.
Jee ook vrij kostbaar ook nog...deze zijn massief, niet hol zeg maar..dus ook nog duurder, maar we kijken tegen de kanten aan, dus moet wel mooi zijn.


Druk aan het meten en zagen.


Klein stukje al gelegd..en helemaal rechts achter daar zat de nest.

Als het helemaal klaar is zal ik weer een foto plaatsen.

Groetjes,

Elly

fb pagina:


26 opmerkingen:

  1. Ondanks dat je de mal niet mooi vind, heb je er wel weer een prachtige creatie van gemaakt.

    Oh een brug in je tuin, geweldig. Snap ik, soms is het kiezen of delen. Uiteindelijk zal het zich weer gaan lonen.

    xx
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Diana, een bruggetje hoor hihih anders lijkt de tuin wel erg groot..is een beetje een standaard tuinformaat hoor.
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  2. Ik vind de mal wel erg mooi Elly, je maakte er een prachtige kaart mee! Ik vond de malletjes van de draairoosjes toch terug,eens gaan proberen...hoe zwaar was jouw papier wat je voor de roosjes gebruikte Elly? Flinke klus bij jullie in de tuin. Jammer van het hommelnest want ze doen in principe geen kwaad maar ja als ze in de weg zitten dan moeten ze weg. Beter om meteen kwaliteitsplanken terug te plaatsen,kun je beter meteen goed doen ;) wat zal het mooi worden!! Een fijne maandag en lieve groetjes xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Wilma. Nee ze deden niet vervelend maar toch kijk je goed uit.
      Het papier voor die rolroosjes ik heb papier van die grote blokken van de Action gebruikt. Maar je kunt ze met van alles doen, heb ook een fase gehad dat ik koffiefilters ervoor gebruikte.
      En dit dik papier kun je met een pincet de blaadjes wel weer wat leuk terugvouwen.
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  3. Het is een echt mooi vintagekaartje geworden Elly...zo leuk alles weer gecombineerd..ja zo heeft iedereen wel mallen die niet meer gebruikt worden...
    En dat gaat weer een super mooi bruggetje worden...leuk zo dat tuinhuisje op water...wel vervelend als je zo
    een zo een hommelnest tegenkomt...hier zitten ook regelmatig wespennesten..die zijn gemener dan hommels
    succes samen met de timmerwerken...
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Rosina. Ja in dat tuinhuisje hebben de meiden vroeger veel in gespeeld, totdat ze een spin zagen hahaha.
      Maar het heeft wel iets idd. En toen hadden ze een paardenfase, dus mijn man toendertijd een paard in die deur gefreesd, en nu vinden ze het lelijk. Maar om die nu weer te gaan aanpassen. Zo blijf je bezig.
      Ja gemeen zijn ze niet die hommels.
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  4. Prachtige kaart voor een mal die je niet mooi vind 🙃 ach wel hebben allemaal wel eens een miskoop of 2 gedaan.
    Je kaart is mooi voorzien van details en super mooi papier!
    Succes met het bruggetje.
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anita. Helemaal mee eens, miskopen hihih, en dan wegdoen dat vind ik dan weer een dingetje, en zoals je ziet nu had je hem nodig.
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  5. Mooie kaart en ik heb dat ook met sommige mallen, ach.....
    En wat een werk voor je man, veel succes ermee.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Nicolette.
      Ja valt wat tegen, want het is krap werken daar en het moet stukje voor stukje anders staat hij in het water hahaah.
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  6. Mooie kaart met de oude spulletjes, ik kon nooit overweg met de rolroosjes..
    Ben benieuwd hoe het nieuwe bruggetje er uit zal zien,
    Groetjes
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Ans.
      in het allerbegin ik ook niet hoor Ans..werd er kriegel van sprong telkens open, maar ineens had ik het.
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  7. Nou ja, en ik dacht meteen, wat een mooie vorm kaart, lees ik daarna dat jij het helemaal niet mooi vond, hihi, smaken verschillen.
    Knap dat je, ondanks dat je het niet mooi vond, toch zoiets moois gemaakt hebt.
    Brrrr, en nest van hommels of wespen, enggggggg.
    Wat een gaaf hoekje in jullie tuin!
    Mooi zeg, dat bruggetje over het water eronder.
    Succes met klussen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Daphne..ik wist toen nog niet waar ik van hield, dus kocht zomaar wat. En hoe ik deze moest combineren. Het is daarom een lief mini kaartje geworden.
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  8. Leuke kaart, Elly!
    Ik vind de mal erg mooi van vorm, jij niet dus hihihi...
    we hebben allemaal onze eigen smaak niet waar!
    Wat leuk dat huisje mrt bruggetje in de tuin!fijn dat je man dat kan!
    Tja hommels doen niet zoveel kwaad maar kan me de schrik goed voorstellen!
    Succes verders!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Martha. Ja gelukkig wel, dan hebben we veel te zien van elkaar, veel verschillende smaken.
      Mijn man is zeer handig
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  9. wat een grappig prieeltje in jullie tuin Elly....ziet er knusjes uit!
    Je hebt en leuk kaartje gemaakt met de oude vorm.
    Ik heb ook nog een soortgelijk iets liggen en gebruik dat eigenlijk ook niet meer.
    Succes met het nieuwe bruggetje!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Diny. Ja want waar gebruik je het bij he.
      Dus nu een mini kaartje geworden.
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  10. Leuk hoor om eens wat oude dingen te gebruiken. Zouden we allemaal wat vaker moeten doen maar ja...het nieuwe spul is allemaal zo mooi en vooral ook zo veel...
    Mooie tuin heb je en een handige man!
    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Joke. Je pakt toch naar je favoriete materialen he. En idd komt er wat nieuws wil je dat weer hihihi.
      Ja is fijn een handige man.
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  11. Druk aan de klus. Ziet er al mooi uit. Net als je roos kaartje trouwens

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja een vermoeiende klus..dank je wel.
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  12. Je kaart is prachtig.
    Wat een klus maar als het af is is het weer netjes en kun je er weer jaren tegen.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Miranda. Ja dat is ook weer zo, en dan is de ene schutting nog aan de beurt...al jaren uitgesteld ook.
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  13. mooie kaart! Ik herken de mal. Is dat een zwarte?

    Wat een lief huisje. Is dat jouw hobby hok??hi hi
    groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Marga. Ja bingo je hebt het goed, een zwarte mal.
      Hahaha, nee ik ben ook bang voor spinnen enzo, dus laat mij maar lekker op zolder zitten.
      Groetjes Elly

      Verwijderen