Volgers

woensdag 8 juli 2020

Warme kerstgroetjes...

Goedemorgen,

afgelopen weekeinde had ik een online workshop van Jolanda De Ronde Schalken.
Dit was een gelliplate workshop.

Ik heb meer dan een jaar geleden ofzo eens een workshop bij haar gedaan, maar daarna verdween mijn gelliplate in de kast.
Bij Jolanda een workshop volgen is heel fijn, en online daar zag ik tegen op,
 maar dat was super goed bevallen.
 Je bent echt met jezelf dan bezig, niets gaat te snel en het lijkt wel een prive workshop, dus zeker voor herhaling vatbaar.

Ik zal eerst al mijn afdrukken laten zien wat er die dag gemaakt zijn:






Dit is geklieder op mijn gelliplate, ik zei nog wat afschuwelijk wat ik hier neerzet.
Maar ging Jolanda een klein beetje nadoen.


En dit is ervan afgekomen, 4 afdrukjes van die lelijke verf tekening.


De rechtse op deze foto, daar heb ik de pagina meegemaakt die ik jullie nu laat zien.


En deze laatste foto, dat zijn al mijn kliederblaadjes waar je je brayer over uitrolt.
Hier zou ook nog wat van gemaakt kunnen worden.


Totaal onherkenbaar toch.


Deze leuke stempel is van Craft Emotions 130501/1686.
Ingekleurd met distress inkt:
Walnut Stain, Vintage Photo, Fossilized Amber, Moved Lawn, Tattered Rose, Weahtered Wood en Barn Door.
En de rand van muts en het bolletje is met struktuurpasta gedaan.


Mistletoe deze stempel is van Leanne Creatief, en met rode Nuvo drops de besjes gemaakt.


Deze kerstballen zijn van Alie, en heb ze met een lijntje aan elkaar verbonden, net zoals ze bij de Giraffe ook zijn.
Rondom heb ik gedoodeld met dezelfde fineliner in dokters handschrift hihihi.
De takjes zijn van Unique.


Deze kerststempel is van Craft Emotions 130501/1157.


Muziekstempel achtergrond is ook van Alie.
De sterretjes zijn van Craft Emotions 115633/0703.

De buitenranden en rondom de ovaal heb ik met een zwarte aquarel potlood langsgegaan en uitgeveegd met een kwastje. Dit op een eerdere workshop van Jolanda geleerd.

Het was een lange zit, van 10 tot half 5, maar wel zeer leerzaam, en ik had beloofd dat ik mijn gelliplate niet meer in de kast zou laten liggen.
Maar daar ik nu 28 printen heb, kan ik er nog wel even mee door.

Deze kerstpagina laat ik meedoen bij Mijn Hobbyhonk daar vragen ze om kerst in juni en deze duurt tot 15 juli. Ik was een blogrondje aan het maken en toen zag ik het ineens.
Had deze niet genoteerd maar komt nu mooi uit.



Groetjes,

Elly

fb pagina:





24 opmerkingen:

  1. Wow Elly dat is een lange zit zo`n online workshop, het resultaat mag er zijn mooi afdrukjes. Je kaart is schitterend. Fijne dag groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw Elly, de achtergrondjes zijn op zich al een kunstwerk maar het kaartje dat je nu gemaakt hebt is helemaal geweldig,erg mooi.
    Daar gaan nog veel mooie kaartjes van komen!
    Een fijne dag en lieve groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie prints en een leuke kaart heb je gemaakt Elly. Ben benieuwd naar de kaarten die je met de andere achtergronden maakt! Ik vond de workshop ook heel fijn, vooral omdat je op je eigen tempo kan werken en voor mij ook zeker voor herhaling vatbaar.
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Caroline. Ja het was heel goed bevallen.
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  4. Prachtig, zal deze ook maar eens uit het stof halen.

    xx
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Diana. Ja doe dat maar eens.
      groetjes Elly

      Verwijderen
  5. Prachtig resultaat met de gelliplate, Elly!
    Je hebt erook een geweldige kerstkaart van gemaakt, leuk is die kerstgiraffe he, heb ik ook aangeschaft!
    Ook je "doktershandschrift" vind ik geweldig!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Martha.
      Hahaha, ja die schrijven ook altijd hun eigen taal, ik tegenwoordig ook.
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  6. ja Elly als je het zo ziet denk je inderdaad wat afschuwelijk, maar zo zie je maar weer wat voor mooi's er allemaal van afkomt een mooie lieve kaart heb je gemaakt

    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Elly,
    wat leuk dat je zo lekker bezig geweest bent met al die afdrukjes! Ze zien er heel gaaf uit en als je jouw eindresultaat ziet is het wel geweldig, hoor!
    Vandaag bij mij mijn eerste poging met de zelfgemaakte gelliplate. Ik denk dat ik even goed naar jouw foto's ga kijken voor wat ideetjes...Ziet er tof uit.
    Gevaar is dat je nu denkt dat je genoeg afdrukjes hebt en dat de gelliplate weer even moet wachten en dat je hem dan 'vergeet'....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel GerJanne. Ja daar heb je een punt!! Daar ben ik ook bang voor, want heb echt veel nu.
      Heb net wel wat tijdschriften gekocht, wil nl nog proberen een print erop te krijgen.
      Was net bij jouw blog en jij met je eigengemaakte gelliplate ook mooi en knap dat je dat gemaakt hebt zelf.
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  8. Wat heerlijk als je zo een hele dag lekker aan de gang kunt gaan en met zo'n geweldig resultaat! Het is dan net een kadootje voor jezelf ;-)
    De kaart is echt heel mooi geworden!! Wat een leuke stempel van de giraf!
    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Joke.
      Ja zijn leuke lieve stempels.
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  9. Ik heb ook nog ergens zo'n gelliplate liggen.
    Ik weet nooit niet goed wat ik daarmee moet.
    Als ik dit resultaat dan weer zie, krijg ik ook zin om te experimenteren.
    Het moet er alleen nog van komen.
    Niet nadenken, gewoon doen zeker.
    Ik vind dit allemaal wel heel leuk gedaan.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Carla. Ja klopt, maar anders even op google kijken.
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  10. Je hebt mooie prints gemaakt met je gelliplate! Ik weet wat een geklieder het kan zijn, maar wel heel leuk om te doen en je maakt zo echt iets eigens. Heel mooi kaartje maakte je met een ervan! Veel plezier met de rest!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je een mooie kaart gemaakt met één van de prins. Je hebt nu weer heel veel op voorraad, ben benieuwd wat je ermee gaat doen,
    Groetjes
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Woww wat schitterend al die afdrukjes met gelliplate. Heb het ook eens geprobeerd.... geen succes 🙈.
    Je hebt er een schitterende kerstkaart mee gemaakt. Ben benieuwd naar je andere afdrukjes.
    Gezellig dat je weer van de partij bent bij MHH en veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mijn moeder heeft een zelfgemaakte gelli platte, soms gebruiken we die samen, zo gaaf!!
    Binnen no time hebben we dan tig mooie achtergrondjes liggen.
    Jouw kaart vind ik zó mooi.
    Jij hebt de achtergrond nog helemaal verwerkt, met stempels, kleurtjes, slingers, doodles, stansen enz.
    En dan de lieve giraf erop😍.
    Ik ben verliefd op deze kaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mooie achtergrondje en de kaart is super

    groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen