Volgers

dinsdag 21 december 2021

20 jaar

Goedemorgen,


ik dacht laat ik even wat plaatsen, heb even geen kleinere creaties om te laten zien, druk bezig met ons mutsen cluppie dat ik geen tijd neem voor iets anders...moet dat nog even zien te doseren.

Maar even wat leuks afgelopen vrijdag ben ik gehuldigd met nog een collega, we werken 20 jaar op school, ik in januari en zei deze maand.  Misschien dat sommige het weten, ik ben schoonmaakster op de basisschool hier in mijn dorp, en mijn collega die ook eerst in onze straat woonde en ik veel contact ook mee heb is concierge op school.


Ik had mail gekregen van de directeur of ik afgelopen vrijdag om half 11 wilde komen samen met een andere collega praten over de schoonmaak in de week dat de school dicht is.
Ik dacht huh...moeten we extra werk gaan doen, dus ik was van alles aan het bedenken, in te plannen wat wil ik wel gaan doen enzo..want ik gokte op een grote schoonmaak (dit is ons al jaren afgenomen, gelukkig want is ook zwaarder werk, nu hebben ze daar een schoonmaakbedrijf voor) 
En wanneer wij stoppen vult het schoonmaakbedrijf dat ook op.
Maar goed ik dwaal af...
vrijdag naar school, gelijk kerstkaartje mee voor die collega op de foto, zag ik ze ook weer eens, want zij werkt halve dagen en ik kom later op de dag naar school.

Ik zag op het schoolplein muziekboxen staan en een lichtslang op de grond liggen, maar ze hadden deze ochtend kerstontbijt, dus het kwartje viel nog niet.

Ik een praatje maken, totdat de directeur tijd had...zag toen een groep naar buiten gaan..en een gymleraar kwam door de aula en zei hee Annie, ben je al 20 jaar op school...de rest die bij ons aan tafel zat keek al raar...bijna werd het verraden.
We waren ook druk aan het praten hoelang ze hier in het dorp gewoond heeft dus riep nee 40 jaar, en idd 20 jaar hier op school, jeetje zei de rest dat is lang en jij Elly, ja ik ook in januari.

En toen kwam de directeur en moesten we mee naar buiten, buiten is de vergadering..ja duhhh,
daar werden we dus in het zonnetje gezet voor heel de school (echt niks voor mij)
We kregen allebei een bos rozen van 20 stuks, echt mooi.
Op het einde ging de muziek aan en kon de kids nog even wat dansen.
Heb hier ook een foto van, maar ik weet dat er kids zijn die niet op beeld mogen, dus kan die niet laten zien hier.

sÁvonds gingen we verder met feesten hihi.
Megan onze jongste dochter kreeg een kerstdiner boxen mee naar huis. Dat ging van haar werk dus ook niet door...reden hoef ik niet uit te leggen.
En daar ze nog thuis woont kreeg ze er 3 mee, en we betaalden voor nog eentje extra zodat haar vriend ook mee kon eten. Dus hadden we een 5 gangen diner, en dat smaakte echt super lekker.
Ook niet moelijk klaar te maken, lekker de oven in. Er werd ook uitgelegd hoe de borden op te maken, maar hihih dat is toch knap hoe ze dat in de restaurants kunnen.


Foto's zijn wat donker.

En nu wat foto's van onze lieve viervoeter, die ook oud begint te worden, 14,5 jaar alweer.


Op dit gedeelte van bank zit hij heel graag, lekker buiten kijken, maar hij kan er zelf niet meer opspringen.


Hij gaat ook niet graag op de foto, maar het voordeel van wat doof zijn is dat ik stiekem dichtbij kon komen toen hij omkeek ik deze foto kon schieten.


En zo ligt hij met de koude dagen het liefst, s'avonds wanneer wij het dekentje pakken en gaan nestelen in de bank, komt hij erbij staan op opgetild te worden en wil hij op schoot. 
Hebben wij ook warmte van de hond. Maar merk nu hij zo ouder aan het worden is dat hij savonds zo onrustig is, van de bank af, dan er weer op, dan iedere keer opkijken alsof er iemand binnenkomt.

Jee in plaats van foto's heb ik toch stiekem veel getypt, oja en wat betreft de school, ook wij de schoonmaakster hebben deze week vrij net als de leraren, De school hadden we vrijdag dus al helemaal netjes achtergelaten, en hopend in het nieuwe jaar weer een nieuwe start.


Haha, dit vond hij echt niet leuk, onze oudste dochter wilde een mooie foto maken voor kerst.
Deze foto is alweer van een aantal jaren geleden. Denk zo'n  5 a 6 jaar geleden.
Zat Gizmo ook nog beter in zn haren.

Nou dit was het voor vandaag, vanavond kom ik nog wel voorbij met een creatie.

Groetjes en heb een mooie dag,

Elly










24 opmerkingen:

  1. Wat een leuke verassing Elly . 20 jaar dienstverlening , wordt toch gewaardeerd.
    Heel leuk ,zijn ze toch niet vergeten in deze corona tijd.
    groetjes Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geweldig als je zo door je werkgever in het zonnetje gezet word Elly, je hondje is toch echt een schatje, fijne dag xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vaak is het ondankbaar werk, maar leuk zo gewaardeerd te worden. Het is echt een lieverd onze Gizmo.
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  3. Gefeliciteerd Elly en dat is al een lange tijd om in dienst te zijn. Wat lief dat er aan gedacht is en dat jullie in het zonnetje werden gezet. Prachtig boeket hebben jullie gekregen. Aaah die Gizmo, waat een scheetje.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja was zeker leuk en zowieso met zn tweetjes.
      We kunnen niet zonder hem, maar ja hij is al op leeftijd.
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  4. Geweldig Elly wat een verrassing...een kroon voor het harde werken, het wordt goed gewaardeerd! ERG LEUK!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook een leuke team op school. En daardoor hou je het ook gemakkelijk vol, plus mijn andere collega schoonmaakster is een vriendin van me.
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  5. Wat tof dat jij in de bloemetjes gezet werd. Dik verdiend. X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke verrassing voor jullie, prachtig boeket hebben jullie gekregen en ook het eten ziet er heerlijk uit.
    Groetjes
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat was dus even een hele grote verrassing voor jou wat leuk zeg.
    Ik moet altijd zo lachen als iemand schrift dat hij niks door had, jij dus ook niet, zo knap stil gehouden van iedereen.
    Leuk dat ze er veel aandacht aan gegeven hebben en misschien hou je er niet van, maar het is toch wel hartstikke leuk dat ze er samen met de konden iets gezelligs van gemaakt hebben, toch?
    Wat een schatje, jullie hondje🥰.
    Hij heeft een mooi, lief koppie zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor de concierge was het moeilijker geheim te houden haar zien ze elke dag, mij zien ze donderdag en vrijdags, en dan ben ik druk in de weer, dus voor mij iets gemakkelijker. Alhoewel de directeur zei, ik vond het ongemakkelijk afgelopen donderdag. Ik zei handig dan toch die mondkapjes zitten we iets meer in onze eigen wereldje hihi
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  8. Jeetje Elly, wat ontzettend leuk dat je zo in het zonnetje bent gezet. Geweldig, wat word jij gewaardeerd. Mooi dat ze eraan gedacht hebben. EN dat het zo'n verrassing was voor jou en je collega.
    Superleuk om te lezen en de foto's te bekijken. Ook leuk dat kerstdiner en jullie Gizmo...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je GerJanne.
      Iets om nooit te vergeten.
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  9. Wat leuk Elly. Je kunt dan zien dat hun waardering groot is! 20 jaar is niet niks. Leuke foto's van jullie hondje. Wij hebben een Friese Stabij. Die is iets groter op schoot, ook meer warmte van😉 zo gezellig! Tot zo, ik ga naar je berichtje van vandaag 👋

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is zeker heel fijn. Friese Stabij ook een mooie hond.
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  10. Een enorme leuke verrassing op deze manier om gehuldigd te worden en wat hebben ze dan veel waardering voor jullie werk.
    Echt toppie hoor. En zo'n super dinerbon is natuurlijk welkom. Lief hondje hebben jullie. Wij hebben ook altijd een hond gehad, maar zitten nu al 4 jaar zonder. Nu mag ik regelmatig op het hondje van de buren oppassen en als die weg is komt de kat van de buren bij ons.
    Geniet nog lekker na van deze feestelijkheden.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook erg leuk om op een hondje te mogen passen.
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  11. Wat een leuke verrassing was dat. Al 20 jaar, een hele tijd, leuk dat er zo aandacht aan werd besteed. Het diner zag e rok heerlijk uit.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen