Volgers

zondag 22 oktober 2023

Glas in lood

Goedemorgen,

afgelopen vrijdagavond gingen we mijn verjaarskado innen en een workshop glas in lood doen.

Dat was leuk, maar in het begin vond ik het wel erg moeilijk, dat glas zo goed mogelijk uitsnijden, daarna wat bijknippen en daarna moest je het gaan slijpen.

Daar leek het bij mij wel op een golfslagbad hahahaha, de meiden hadden het echt zo gedaan en super netjes ook, gelukkig deden ze me helpen. En toen kwam het tin om het glas buigen dat vond ik leuk en alles vast solderen..en dat vonden de meiden weer minder.


Als eerst kregen we een stukje glas om op te oefenen en het gevoel te krijgen hoe alles een beetje werkt.


Hier zie je dat het veel beter geslepen kon worden maar ik dacht dat doe ik wel als ik met het goede bezig ben maar dit viel nog meer tegen omdat het glas wat we uitgekozen hadden niet echt glad van struktuur was.


Kleuren bij elkaar gezocht..ook moeilijk want er waren zoveel mooie kleuren glas.


De vleugels op je glas tekenen.



Hier werd druk geslepen. Ook allemaal spannend, er komen toch ook hele kleine stukjes glas bij vrij.



Kleuren glaskralen zoeken... ook hier weer genoeg kleurtjes in..


Het tin mag erom gebogen worden.





Alles goed leggen en dan mag er gesoldeerd gaan worden.


En hier hangen ze alledrie, ze zijn echt zo geweldig geworden.

Het was weer een mooie ervaring en zo lief dat ze dit voor me uitgekozen hadden, en nog wel in ons eigen dorpje wat ik niet eens wist dat dit er was. Ik zal er zeker terug komen met mijn vriendinnen, en dan houtbranden, ook leuk om eens te doen denk ik.

Deze foto is de volgende ochtend genomen, was wat saai buiten, ik moet er nog een plaatsje voor vinden, want er moet licht inval in komen dan geeft het wel wat speling met de kleurtjes.

En als je goed kijkt zie je dat het een grote zandbak bij ons achter is...een paar uur later is het kunstgras erop gegaan... het ligt nog niet goed maar dat wilt hij in de zomer beter gaan doen. Maar het is gelijk een ander gezicht, beter ook wel.

Heb een fijne zondag,

groetjes,

Elly

fb pagina:

CreaEl










 

17 opmerkingen:

  1. wat een mooie libelle heb je gemaakt op de workshop wat een gepriegel maar het is weer eens iets heel anders om te doen leuk hoor zo'n workshop
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow wat een prachtige libellen hebben jullie gemaakt en wat een leuke ervaring om kennis te maken met glas en lood.
    Veel werk maar heel mooi!!
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk bericht.
    Heel leuk dat je ons meeneemt in de vorderingen.
    Wat zijn ze mooi geworden alle 3🥰.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een leuk verjaardagskado, Elly
    Heel mooi gemaakt, leuk dat je ons hebt meegenomen middels de foto's
    Prachtig resultaat en jullie hebben fijn genoten!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wouw, wat gaaf Elly!!! Dit is best moeilijk om te doen ... echt een ambacht. Ik vind het fantastisch om te zien hoe je dit hebt gedaan en het resultaat is subliem! Heel tof verjaardagskado met blijvende herinnering, veel plezier van je prachtige libelle!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. een mooie libelle heb je gemaakt je dochters ook ziet er allemaal goed uit.

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je een gezellige post Elly, ziet er leuk uit. En wat heb je een prachtige libelle gemaakt en dan ook nog voor de eerste keer! 👏 Helemaal super.
    Fijne zondag nog.
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk verjaardagscadeau heb je gekregen.
    Je moet er zelf mee aan de slag en je hebt er een mooie vlinder van gemaakt.
    Evenals die van je dochters, leuk om zo iets samen te doen en elkaar te helpen.
    Groetjes Rina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat lijkt me nog niet zo eenvoudig maar jullie resultaat is wel prachtig hoor, mag je trots op zijn.
    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk idee om dit te krijgen.
    Lijkt me ook heel leuk om te doen .
    Je libelle is prachtig.
    groetjes Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. poeh, een hele klus denk maar wel een hele leuke en wat is het mooi geworden. Prachtig alledrie.
    gr Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ontzettend gaaf!!! Dat is zo mmoi geworden. En het dus tin? Ik dacht wel eens: lood is dus loodzwaar, of niet? Als je zoiets ziet hangen ben ik wel eens bang dat het zal vallen, maar tin is lichter, dus valt het wel mee. Leuk dat jullie dat nu ontdekt hebben in je eigen dorp.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, nee het is lood, ik noemde dat fout, en idd het werkstuk weegt best wel als hij klaar is.

      Verwijderen
  13. Prachtige Elly en met het juiste licht zo mooi. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat ziet er echt heel mooi uit. De kleuren zijn ook zo mooi.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schitterend eindresultaat zeg, leuk hoe je het stap voor stap laat zien…ik sla maar over.
    Vroeger maakte een oom van mij sieraden hiermee en die waren ook zooo mooi xx

    BeantwoordenVerwijderen