Volgers

vrijdag 13 november 2020

workshop

 Goedemorgen,

31 oktober had ik online een workshop van Jolande de Ronde. Dus heb wel een aantal foto's om te laten zien.


Deze kaart staat er even dubbel in..was beter om hem bovenin te zetten daar deze meedoet bij een challenge van Mijn Hobbyhonk.
Daar vragen ze om een Slimline kaart, en deze voldoet daar toevallig aan.



Hier een beginfoto.


En hier het eindresultaat na deze dag. 
De onderste kaartjes liggen nog los op deze foto.


 Deel 2: En dan het echte eindresultaat was ik 2 wkn later afgegemaakt had.
Eerst een betere witte gelpen gekocht, en eindelijk deze blijft tenminste wit op mijn creatie.


Deze achtergrond is met een gelliplate gedaan, sommige stukjes.
Beetje inkt op je gelliplate wat water erop en dan op je papier drukken.




Deel 1: Hier met een mask gewerkt van donker naar licht, alleen mijn mask was te klein voor deze maat kaart.
Dus moest ik telkens mijn mask verschuiven en precies weer goed leggen.



Naderhand nog met zwarte gesso gespetterd, maar er veel een iets te grote spetter eraf, links halverwege de kaart zoals je ziet.



Deel 3: Op het hele kleine kaartje is gewerkt met embossing glaze.
En met de gelliplate het inkt erop gezet.
De randjes met Cadence distress paste.





Dat embossinglaze dat blinkt, maar zie je niet op de foto hier terug.


Deel 5: hier hebben we met de dabber inkt lijnen getrokken en toen de embossing glaze erover gestrooid. Dit effect vind ik zelf wat minder.





Deel 4: hier hebben we een mask ingesmeerd met inkt en een beetje water erop besprenkeld en toen op het papier afgedrukt.
Is mij niet zo goed gelukt. Heb er naderhand nog Frantage op gestrooid en de fohn erbij.
Is een stoer effect.


Het hartje is van chipboard, deze ingesmeerd met gesso en daarna nog een keer grof opgezet, niet glad zeg maar.
Hier de kleuren speckeld egg en walnut stain gebruikt en de embossing glaze ook de kleur speckeld egg.







Hier zie je een beetje van die mask afdruk.
Vond dat wel een leuk idee.




Deel 3a: Hier hebben we gestempeld met vaseline.
Dat vond ik ook erg leuk en mooi effect.
Distress inkt dat pakt niet op vaseline dus vandaar deze mooie afdruk.



Was erg leuk deze workshop.
Heb hierna niks meer mee gedaan helaas.... er zijn wat andere dingen tussen gekomen en ook waar mijn hoofd niet zo naar staat. Maar ik zal denk heus wel weer een workshop volgen misschien.
En anders gewoon zo aan de klieder.
Op het moment vind ik art journals ook super om te doen.

Groetjes,

Elly

fb pagina:




19 opmerkingen:

  1. Wouw wat is dit leuk om te bekijken en het zijn prachtige creaties geworden.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind de eerste heel erg leuk maar de rest vind ik schitterend vooral die veer en met bloem, super Elly
    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn erg mooi geworden Elly. De eerste heeft wel mijn voorkeur.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige resultaten, Elly!
    Er blijft altijd wel wat hangen van wat je op de workshop hebt gedaan en anderscis het toch gewoon een leuke ervaring!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Martha. Ja daar heb je helemaal gelijk in.
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  5. Tjonge wat een mooie resultaten! De kaart met de veer vind ik het allermooist en dan de laatste, wat een mooie kleuren.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Elly,
    dat was een uitgebreide workshop. En alles wat je laat zien is heel mooi! Dei emt de veren en het hart springen er voor mij uit. Echt heel gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze is even tussendoor geglipt en had ik nog niet gezien maar gelukkig scrol ik steeds overal even terug...
    Wat een boel mooie foto’s,ik heb ze 1 voor 1 bekeken en wat een knap werk Elly...dat je met zoveel geklieder zoiets moois krijgt. Ik doe het je niet na, ik houd dan ook niet van vieze vingers hihi. Ik hoop dat jullie niet al te slecht nieuws hebben gehad....lieve groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Wilma.
      Ja ik hou je soms wel zoet he met al mijn foto's.
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  8. allemaal mooiiiiii, maar de bloem en de veer vind ik het mooiste!

    groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een supergave workshop lijkt me dat Elly!
    En wat heb je schitterende kaarten ermee gemaakt.
    Dank je wel voor je deelname bij MHH en heel veel succes!
    grt Angela

    BeantwoordenVerwijderen