Volgers

vrijdag 13 september 2019

Griekenland...

Goedemorgen lieve bloggers.

Vandaag laat ik jullie wat foto's zien van mijn zeilvakantie in Griekenland.
Ik mocht van mijn dochter mee met haar compagnon en zijn vrouw.
Dit was gelijk mijn verjaarskado.
Heel lief dat ik deze kans heb gekregen om mee te kunnen.

Het was een unieke ervaring, en die mij kennen weten dat ik echt niet zomaar een boot opga, en dan nog hele dagen met mensen die ik niet zo goed ken.
Dus was zeer zenuwachtig en had zelfs al gezegd dat ik spijt had dat ik ja had gezegd.
Maar ik heb totaal GEEN spijt gehad hoor, en ik durfde meer dan ik had durven dromen.

Wat prachtig was het, zeer heet, maar op het water merk je dat weer niet, mooi blauw water, super uitzicht. Dit zijn mooie herinneringen geworden voor me.


Ja hoor we zijn geland in het warme Griekenland, thuis was het zo koud alweer



Dit is het theater van Herodes.

Mijn dochter en ik zijn wat gaan bezichtigen in Athene, zodat hun hun boot in orde konden gaan maken, ons bed, boodschapjes halen enzo.


Akropolis.
Dit was zo uniek echt een kippevel moment.


Marmer zo mooi en zo ontzettend hoog.
Deze pilaren mocht je ook niet aanraken, er stond wel constant iemand bij om je terecht te wijzen.





Schitterend toch!! Die stenen ervoor die blonken ook zo...ook daar was het glad, dus best oppassen waar je liep.


Mijn dochter en ik zijn lekker een cocktail gaan drinken op dit terras met het uitzicht over Akropolis.
Vanuit daar hebben we een taxi genomen naar de haven waar de boot lag.



1ste avondje borrelen op de boot.
Ook werd er elke avond uitgegeten, wat ook altijd zeer goed smaakte, jeetje wat een borden soms, ik mocht deze week weer goed aan de slag, om er weer wat af te krijgen ;)



Als we ergens aanlegden bij een stadje, 
dan werd er geproost met Captian Morgan (smaakte wel goed).



Hier de binnenzijde van de boot, waren we alleen om af te wassen in dat gedeelte.
Er waren 3 slaapvertrekken, en 2 met eigen toilet en douche, hoe luxe is dat!
Mijn dochter en ik zijn samen gaan liggen, dan was de extra slaapruimte voor de koffers.


Echt genieten zo!!



Dit was in Aegina, papaplu's kom je dus overal tegen zie je wel.
Hier was het woensdag, de 2de plaats waar we lagen.
Heel druk plaatsje, want was de aanvaarroute naar Athene met de veerboot en er reden leuke koetsjes constant door de hoofdstraat met belletjes. Zo gezellig om te zien, zo levendig ook.



Deze bieden ze aan toen we aangemeerd waren, wel leuk want hier zie je ons naar voren lopen..soms moest je ook wel meehelpen.
En ook gaaf dat je dan de boot in zn geheel heb. Dus twijfelde ook geen moment om deze foto te kopen.



En toen hadden we de loopplank, ook dat vonden mijn dochter en ik soms best eng, maar ja we moesten aan wal he, dus niet teveel denken en doorlopen.


Nisos Aiyina.

En nu is het donderdag weer onderweg naar het volgende haventje, tussendoor hebben we nog ergens geankerd zodat er gezwommen kon worden.
Helaas hebben wij geen dolfijnen gespot deze reis, toen wij thuis waren, kregen we wel een aantal filmpjes door dat er met hun veel dolfijnen meegingen. Dat was ook gaaf te zien zeg.



Ook mochten wij ervaren hoe het voelt om een boot te besturen.
Nou ik zal je zeggen, ik vond het erg eng, je wijkt echt heel snel uit..heb ook snel het stuur aan mijn dochter gegeven, maar die was ook zo klaar ermee hihi.


Piraeus...



Vrijdag, Korfos.



Hier aten we dan, het is mooi te zien hoe de mensen aan de kant staan te zwaaien hopend dat je bij hun aanmeert, dat betekent dan ook dat je daar gaat uit eten.
Het heeft allemaal wel wat hoor.



Vanuit hier zijn we doorgevaren naar Korinthe, het is nu inmiddels weer vrijdag.



Als je heel goed kijkt zie je een opening tussen de bergen, het kanaal van Korinthe.
Dit was zo prachtig daar doorheen te gaan.
We hadden geluk dat wij als eerst lagen, en geen groot schip voor ons, want dan kun je niet ver kijken door het kanaal.



Er stonden ook mensen bovenop die brug die dan weer foto's van boten maken helaas heeft mijn dochter nog niks kunnen terug vinden op Istagram, want had gaaf geweest een foto vanaf de bovenkant.
En er loopt ook een spoor overheen, en daar zijn we zaterdags nog overheen gemoeten.


Het water ook, je blijft kijken.



En het laatste haventje, was een beetje raar, maar bleek een vissershaventje te zijn, maar wij zouden de volgende dag vanuit hier met de trein naar Athene weer reizen.
Hier was ook geen stroom, het is ook altijd een verrassing in wat voor soort haventje je terecht komt.



Hier was vis aangebracht, ze beschermen het tegen de zon, je zag ook veel mensen het bij hun kopen.
En de poes onder de bank...stel dat er wat overblijft.

Ja en dan komt het tijd om weer terug naar huis te gaan..





En wachten op de trein..heerlijk in de schaduw dat wel.
Maar het zit er weer op..en wel apart om de trein zo te nemen. Mijn dochter had alles al goed uitgestippeld was ik wel blij mee.



En dit ging zeer snel, het kanaal vanuit de trein nog kunnen zien, mijn dochter had het gemist, de andere kant, want mijn stoeltje klapte dicht in de trein en daar schrok ze van...
Dit is Loutraki Perachora. 
Fijn dat de mobiel bij de foto aangeeft waar het allemaal gemaakt is.


We zitten in de gate in het allerlaatste zonnetje nog gauw. Ze riep al waarom ga je helemaal daar zitten, ik zei lekker nog in het zonnetje.


En daar is het vliegtuig dan.


En mogen genieten van een mooie zonsondergang vanuit de lucht.

Zo ik heb jullie wat foto's laten zien, heb er weer ontzetten veel, dus moet weer eens gaan zitten voor een album te gaan maken.

Groetjes

Elly

fb pagina: 









14 opmerkingen:

  1. Hoi Elly, wat een prachtige ervaring was deze zeil vakantie zeg, en mooie foto s. Heerlijk als je dochter alles goed uitgestippeld heeft dat is ook relaxt. Fijn dat je er van genoten hebt, de foto s zijn prachtig dus een heel mooie herinnering die vraagt ook om bewaard te worden. Bedankt voor het mogen mee kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een prachtige foto's Elly en het is weer eens iets anders op een zeilboot.
    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Karin, ja voor mij echt ee noverwinning.
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  3. Wat leuk ...ziet er echt super gezellig uit mooie warme oorden opzoeken dan nog met een boottrip helemaal top Elly!
    En nu lekker nagenieten.
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi verjaardagscadeau! Hele mooie foto's hoor. Dat is echt een mooie herinnering.
    Groetjes Carotine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's Elly, je hebt een hele mooie reis gehad
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Ans, zeker weten eentje met een goud randje.
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  6. ziet eruit als een top ervaring. hele mooie foto's vind griekenland ook echt een mooi vakantie land

    liefs Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ervaring, mooi verjaardagscadeau!!

    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anita, oh ja dat was het zeer zeker.
      Glunder en nog van ;)
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  8. Wat een mooie vakantie hebben jullie gehad. Ziet er prachtig uit.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Nicolette, het was ook echt fantastisch.
      Groetjes Elly

      Verwijderen