Volgers

woensdag 2 februari 2022

Waterputje

Hoi hoi,

Vorig jaar zag ik ineens een filmpje voorbijkomen op you tube van Emilia Sieradzan, en die had een leuk waterputje gemaakt van ijslolly stokjes, maar in kerst uitvoering,

Ik dacht nou daar heb ik er ook nog genoeg van liggen, winkels gesloten dus doen met de spullen die ik in huis nog heb liggen, en ik wilde lekker weer even totaal wat anders maken. Op eigen tempo, niks wat af moet op een bepaalde tijd, heerlijk.



Ik heb heel veel rolroosjes gemaakt en een enkele bloem wat van stof is.
Ook alle blaadjes zijn uitgedraaid wat sisal en meeldraadjes ertussen, een echt takje erbij, en ik ben de boel op gaan bouwen.
Even erop leggen ging niet om te kijken wat mooi was of goed lag, want dan viel het zo het dakje weer af hihi.


Het putje is bewerkt met verschillende producten van Cadence waaronder dat mos pasta.



Op het putje zelf ook een toef gemaakt, wat een beetje doorloopt.


Aan het stokje heb ik een parel gehangen, met het idee uit dit putje kun je parels halen..
er zit wel een gleufje in, en daar heb ik een envelopje gestoken, hier zou je een boodschap kunnen schrijven voor wie deze creatie is. Een wens misschien, dus een wensputje, je kunt er heel veel mee.






Als mijn vader nog geleefd had dan denk ik dat hij dit erg mooi had gevonden, vroeger stond er in de tuin van mijn ouders ook een zelfgemaakte put, die had hij rondom versierd met stukjes servies, dus een mozaïek effect. En toen wij op onszelf gingen wonen, had mijn man ook een putje gemaakt voor in de achtertuin omdat ik dat leuk vond. Dat was toen nog een klus om hem te slopen, weet ik nog wel.
En dan heb ik dit putje van ijslolly stokjes, dus ergens trok me dit gewoon heel erg aan om deze te maken. En denkend aan vroeger....


Wens jullie een fijne dag,

groetjes

Elly

fb pagina; 

CreaEl


 

34 opmerkingen:

  1. Ooooh wat is dit ontzettend gaaf gemaakt Elly.
    Zoveel gave details ook, zoals het stokje waar je mee parels uit het putje kunt halen.
    Kan me zo voorstellen dat dit kunstwerk nog wel even bij je in huis een ereplekje krijgt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Even terug ... memory lane wat een prachtige creatie Elly met zoveel mooie details! Fijne dag xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wouw Elly wat heb je deze put super mooi gemaakt en wat een leuke details laat je te zien. De parel is ook heel leuk en dan al die mooie zelf gemaakte bloemetjes. Een pracht creatie.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt jezelf goed weten te inspireren door je mooie herinneringen Elly, het is geweldig mooi geworden zeg xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een pracht van een project want dat is het wel .
    Hier hou ik van .
    Mooie bloemen toef.
    Dit is toch al een cadeautje .
    Ga er eerst maar zelf van genieten.
    groetjes Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Marjan. Ja hij heeft beneden gestaan, en sinds gisteren de verhuisdoos in gegaan met meerdere creaties.
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  6. Wat heb je dit mooi gemaakt Elly.
    Het waterputje loopt als een rode draad door jouw leven!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ontzettend mooi en wat zal je een plezier gehad hebben met maken, zo denkend aan vroeger.
    Dit is echt een decoratie stuk(je) in je huis.
    Al die bloemen, prachtig.
    En het mini envelopje is TE lief erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi gemaakt dit wensputje, Elly
    Zo leuk dat je er ook leuke herinneringen aan hebt!
    Knap gedaan!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een gave creatie leuk idee met de ijsstokjes en andere leuke details
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi gemaakt Elly, dat is dan ook een mooie herinnering voor jou i.v.m. je vader, je hebt het supermooi aangekleed,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi geworden, wel een werkje maar heb je wat mooi.
    Fijn die mooie herinneringen,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig Elly, heel mooi gemaakt. Wat een mooie herinneringen.
    Lieve groetjes Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow wat prachtig gemaakt deze waterput, een hele klus zo te zien!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige creatie. Super!!!!
    Fijne dat en groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat prachtig Elly! Echt een plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw wat mooi Elly. Heel gaaf om dit zo van ijsstokjes te maken. Heel mooi gedecoreerd ook, lijkt me leuk om onder je handen te zien groeien. Daar kun je vast een gezellig hoekje mee maken om er lang van te genieten.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen