Volgers

zaterdag 28 maart 2020

Embossingpoeder hoe werkt het...

Goedemorgen,

er werd me gevraagd hoe embossingpoeder werkte en of ik het zou willen laten zien.
Wel ben aan de slag gegaan ermee, 
want sommige hebben er misschien nog nooit mee gewerkt of van gehoord. 
Dus hoop dat het goed uitgelegd is voor diegene die het graag willen weten.


Nu ben ik aan de slag gegaan met de Embossingpoeder die ik besteld had, dus kon ik gelijk zien hoe de kleurtjes zijn.
De linkse is Duchess Blue en de rechtse Golden Sunflower van Nuvo.



Een stempel gebruikt wat in mijn design pakket zat:
Deze is van Craft Emotions 130501/1632.


Ik gebruik hiervoor wel mijn stempelhulp, en Versamark Inkt, ikzelf heb Versamark Dazzle, dan zie je een klein beetje wat je gestempeld heb of het goed gelukt is.


Ik leg er altijd een A4 dubbel gevouwen wit vel onder, dit om het overige embossingpoeder op te kunnen vangen.
En je ziet je strooit het ruim eroverheen.



Als je het afklopt ziet het er zo uit.


Dan heb je altijd nog blauwe restjes overal zitten, deze kun je voorzichtig wel halen met een kwastje. 
Wel uitkijken bij de tekst anders veeg je het poeder zo weer eraf.
Als je niks wegveegt dan zie je dat straks weer terug tijdens het verhitten.


En dan heb je je fohn nodig om het embossing te verhitten zodat het smelt.
Gebruik hiervoor wel een pincet om je stukje papier vast te houden, want het wordt wel erg warm.


En hier het resultaat, mooie glim ook he.


En nu mijn andere potje, je ziet op de foto niet wat ik gestempeld heb rechts.


Ook hier weer ruim strooien.



Het overige wat nog op het velletje papier ligt.


En schuif je zo terug je potje in.
Kijk wel uit met fohnen dat dit niet in de buurt ligt, want je blaast dan echt alles weg.



Even een leuke ovale mal van Craft Emotions  115633/0924 gepakt, misschien dat ik het nog ergens op ga verwerken.

Het is echt leuk spul en je kunt het overal op doen, maar dat zullen je jullie vast en zeker wel ergens terugzien bij me.
Wens jullie een fijne zaterdag toe, en pas goed op jezelf  XX

Groetjes

DT Hobbyshop Velmaat


En de gebruikte materialen kun je op deze website vinden:


Mijn fb pagina:



15 opmerkingen:

  1. Dankjewel voor je uitleg, ik heb embossing poeders en tot mijn spijt moet ik zeggen dat ik het niet zo vaak gebruik. Waarom weet ik eigenlijk niet goed.
    fijn weekend
    Liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan Anita, nou dan daag ik je bij deze uit.
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  2. Leuk hoor. Ik gebruik het vaak.dit zijn mooie kleuren

    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Marga.
      Hihi ik had graag goud gehad willen hebben dus dan maar weer een bestelling gaan doen
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  3. Duidelijke uitleg. Toch nog maar eens pro beren met jou uitleg ernaast. Misschien dat het me dan wel goed gaat lukken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Debby.
      Vroeger lukte het me ook nooit, en was ik er een tijdje mee gestopt..maar nu gaat het goed.
      Is wel belangrijk dat je een goede inkt hebt.
      Groetjes Elly

      Verwijderen
  4. Fijn dat je het uitlegt, ik heb er wel eens over zitten denken.Inmiddels al een heattool aangeschaft haha nu de rest nog. En de Versamark Dazzle is dat dan iets minder doorzichtig? Want dat moet toch? Ik zie op internet dan ook Versamark Dazzle champagne of Frost. Misschien domme vraag maar dit is echt iets nieuws om te proberen voor mij.
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan Caroline.
      Versamark is gewoon een ontzichtbare plakkerige inkt, de versamark Dazzle die ik heb dat kun je een heel klein beetje zien als je ermee beweegt..dat is meer om te controleren of alles wel goed gestempeld is. Want vaak gebeurd het stempel je, gooi je er embossingpoeder over en blijkt dat niet alle lijntjes goed gepakt zijn.
      Die champagne en frost, is misschien hetzelfde..de mijne heb ik nl al een aantal jaar. Dit zijn misschien weer nieuwere? Zolang het maar inkt voor het embossen is dan is het goed.
      Hopend kun je er wijs uit...
      Groetjes Elly

      Verwijderen
    2. Fijn, dank je wel voor je uitleg!

      Verwijderen
  5. Blijft leuk speelgoed... ook maar eens uit het stof halen

    x
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed uitgelegd. Geeft een leuk effect.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke uitleg Elly, mooie foto’s erbij super! Je kunt er schijnbaar ook een soort spons/pad voor kopen om van te voren je papier te ontvetten zodat je geen poeder op andere plekken krijgt. Die spons probeer ik al een tijdje bij het egeltje te bestellen maar blijft helaas uitverkocht. Ik heb vorige week toevallig gewerkt met de embossingpoeder en toen heb ik met een schoon microvezeldoekje over het papier gedaan en het werkte ook! Jouw tip met het kwastje is ook een goeie. Die vergeet ik steeds mee te brengen van de action... Een fijne zondag xx

    BeantwoordenVerwijderen